Medytacja – co to jest?

Medytacja

Więc, czym jest medytacja? Medytacja jest stanem skupienia świadomości i skupienia na konkretnym przedmiocie, myśli lub działaniu, bez osądzania go lub reagowania na niego. Słowo “medytacja” pochodzi od greckiego słowa “oznacza odpoczynek”. Mówi się, że praktyka medytacji prowadzi do stanu, w którym jesteś w stanie odpocząć, ochłonąć, skoncentrować się, spowolnić umysł. Medytacja jest praktykowana od tysięcy lat i nadal jest praktykowana przez wielu ludzi.

Jedną z form medytacji jest medytacja rozumna. Często opisuje się ją jako wyciszenie umysłu i rozluźnienie ciała. Poprzez ten proces opróżniania umysłu osiągalna jest zdolność do redukcji stresu i niepokoju. Po to, aby opanować tę formę medytacji, musisz nauczyć się pozostawać teraźniejszością podczas gdy twój umysł wędruje. Najlepiej osiągnąć to poprzez jogę, asany i medytację.

Inną formą medytacji umysłowej jest metoda ivanova. Założycielka Metody Iivanova, dr Marina Ivanova, opracowała tę technikę w oparciu o nauki buddyjskie. Czym jest Metoda Iivanova? Mówi się, że Dr. Marina Ivanova, która była studentką buddyzmu, odkryła, że dzięki skoncentrowanemu oddechowi możemy rozwinąć moc, aby stać się bardziej obecnymi w każdej chwili. Dzięki kierowanemu obrazowaniu możemy również badać nasze osobiste doświadczenia i uczyć się z nich.

Napisałam artykuł o medytacji świadomej, który można znaleźć pod linkiem na mojej stronie internetowej. Dowiesz się również o bezpłatnej aplikacji medytacyjnej, która jest już dostępna! Z pomocą aplikacji medytacyjnej możesz łatwo trenować siebie do medytacji, szczególnie jeśli chodzi o redukcję stresu. Z pomocą medytacyjnej aplikacji znajdziesz się gotowy, aby iść gdziekolwiek!

Jaki jest związek między jogą a medytacją? Są to obie formy osiągnięcia wewnętrznego spokoju i relaksu. Joga uczy nas koncentrować umysł na jednym punkcie, podczas gdy medytacja uczy nas przeżywać wewnętrzną ciszę lub spokój. Kiedy zwracamy uwagę na jedną rzecz lub doświadczenie, nasz umysł błądzi, ale kiedy jesteśmy w pełni pochłonięci tą jedną rzeczą, nasz umysł pozostaje idealnie nieruchomy.

Czym jest Metoda Wędrówki Umysłu Iivanovy? Jest to kolejna forma medytacji umysłowej, którą odkryła dr Marina Ivanova. W tej technice nie staramy się kontrolować naszego umysłu, ale pozwalamy mu swobodnie wędrować. Czym dokładnie jest Metoda Wędrówki Umysłu?

Gdy tylko puścimy nasze myśli, doświadczamy natychmiastowego spokoju, relaksu i pogody ducha. Nasze bicie serca przyspiesza, a nasz oddech staje się stabilny. Stajemy się całkowicie zanurzeni w chwili, a nasz umysł wędruje. Wszędzie doświadczamy stanu pełności. To tak, jakbyśmy nagle stali się namagnesowani – przyciągnięci do wszystkiego i wszystkich wokół nas, nawet jeśli nie patrzymy na nich.

Mówi się, że umysł może skupić się tylko na tak wielu rzeczach na raz. Podczas gdy koncentrować się na jeden rzeczy dla długich okresów czasu może być bardzo męczący, korzyści od ten medytaci metody mogą robić jakaś osobie spokojny i skupiony. Kluczem jest koncentracja – i tylko po dokładnej koncentracji możemy osiągnąć korzyści z tej unikalnej metody medytacyjnej.

Dr Ivanova po raz pierwszy odkryła ten stan psychicznego relaksu, kiedy odkryła zdolność niektórych częstotliwości fal mózgowych do wywoływania różnych stanów świadomości. Następnie zaobserwowała, że dzięki wykorzystaniu określonych częstotliwości fal mózgowych możemy trenować nasz mózg, aby stał się bardziej stabilny i mniej rozproszony. Częstotliwości fal mózgowych obejmują fale alfa, beta, theta i delta. Fale alfa są wykorzystywane przez organizm, gdy jesteśmy zrelaksowani i śpimy, są one również wykorzystywane przez mózg do nawigacji i planowania. Fale beta są częstotliwości fal mózgowych używanych, gdy jesteśmy obudzeni i myślenia.

Fale mózgowe Theta są wykorzystywane przez podświadomy umysł, aby uzyskać dostęp do pamięci i informacji. Kiedy medytujemy, wyłączamy nasz mózg do rozpraszania uwagi, które zazwyczaj powstrzymują nas od osiągnięcia pełnej koncentracji. Uczy się dlaczego uzyskiwać dostęp do podświadomości podczas gdy jesteśmy w stanie relaksu, możemy uczyć się dlaczego używać ten technikę ulepszać wszystkie tereny nasz życie. W rzeczywistości istnieje obecnie wiele różnych technik i praktyk medytacji fal mózgowych, wszystkie oparte na korzyściach płynących z używania fal mózgowych theta i delta.

Ludzie często pytają, “czym jest medytacja?” Teraz już wiesz dlaczego! Medytacja no musi ograniczać się aktywność wykonywać w medycznej klinice lub spa. Częstotliwości fal mózgowych Theta, delta i beta są łatwo uzyskiwane poprzez użycie specjalnie zaprojektowanych programów medytacyjnych. Są one również łatwiejsze do nauczenia się i praktykowania niż inne techniki medytacyjne, które próbują wykorzystać częstotliwości fal mózgowych występujących podczas normalnych, codziennych czynności.